Monday, November 16, 2009

My 1st LAMESTA with my beloved Hubby

LAMESTA ni ialah Lawatan Mesra Sekolah Perhutanan Tropika Antarabangsa....ni la opis suamiku tempat dia berkhidmat sebagai seorang Pensyarah sn..LAMESTA ni adalah program tahunan dorg paling senang kira family day la..smua kluarga d kumpul sm bersuka ria n kenal mengenali...LAMESTA ini yang pertama ak join.kn kami br kawin jd ni la 1st utk ak n 1st utk suami ku setelah bergelar suami...sblm ni bujang:) insyaAllah thn dpn LAMESTA 9 da ada la baby nya plak...tak lg berdua, bertiga la plak.....:) AMINNNNN.....
singgah sepetang d SIMPANG MENGAYAU juga....lakiku ckp kt btl2 ni d telinga anjing yg mcm d peta sabah 2 hehehe...ku bilang "ya ka bang???:)" xsangka eh:) THE TIP OF BORNEO...cantik viewnya..mmg cantik SUBAHANALLAH!!!!
lakiku yang semakin berisi berbanding sblm kawin...aku apa kurangnya...mmg ak rs ni la gmbr yang paling montel setakat ni...bila tgk blk geram rs mau kasi kurang...tp, diet pn xpandai mcmn ni???????konfius




byk acara berkumpulan...kitorg kump BIRU....byk juga la dpt hamper majoritinya no2....ok la 2 drpd xda kan....tgk gmbr2 2, semanagt lakiku bersukaneka....:)



Tuesday, October 20, 2009

Pertama Rayaku sebagai seorang isteri




Lama dah xtulis apa2 d blog ni....dan da abs pun syawal tp ak br nk cite psl rayaku:) thn ni ak beraya dgn status seorang isteri...xda beza dgn ms bujang raya sm ja cuma skrg da tak dpt duit raya mcm sllu:( thn ni kita la plak kena bg duit raya...sedekah...
thn ni tema raya kami hijau...dari kami suami isteri smpila keluargaku semua skali...meriah warna ni...cantik menarik dan tertarik...hehehehe nnt ak upload gmbr...
thn ni raya d papar ja xblk kunak pn sbb suamiku kena p filipina pas bbrp hari raya...ms ry 2 pn bkn raya sgt dia bz bt keja dia utk d bw p filipina...so far, raya la juga kami...sanak saudara tetap sempat diziarah... :)

Tuesday, July 21, 2009

Diriku Dah Bergelar Puan

Alhamdulillah da sebulan aku mengharungi dan melayari alam rumahtangga...sejak da bergelar puan ni, byk benda yg kena bt...ms bujang dl urus diri sendiri ja.skrg kena urus suami, urus rumah...mma letih tp tu da mmg tanggungjawab.


GAMBAR SEPANJANG MAJLIS PERKAHWINANKU 12 & 19 JUN 2009
Hari pernikahan 12 Jun 2009 (Jumaat). Akad yang mengikat aku dan dia sah menjadi suami isteri. syukur Alhamdulillah semuanya berjalan lancar...aku suka warna ni...nmpk bersih dan suci ja...ku berdoa moga ikatan perkahwinan ini pn sebersih dan sesuci pakaian yang kami pakai di hari pernikahan ni.

Posing setelah selesai majlis berinai (berbedak). Adat brunei yang kekal menjadi pegangan sehingga sekarang...apa yg di renung 2 cik abg?:)

Majlis persandingan 13 Jun 2009 (Sabtu). Tema gold. cantik sgt baju ni...aku puas ati...terima kasih Galeri Kasih Sayang... sesungguhnya detik perkahwinan itu adalah satu kenangan yang terindah
Majlis di Kunak, rumah suamiku...ni pakaian bugis namanya baju bodo...look nice...mcm maharaja China plak kami 2org tu. tp sengsara jg pakai baju ni..berat yang atas kepala 2...tgk kat tangan, pun sm berat:)but mmg cantik. thanks Edy Collection Kunak

ni pakaian bajau. suami aku ni keturunan bajau bugis.2 yg pakai bj tradisi bangsa dorg.cantikkan baju ni...menyerlahkan kat atas pelamin. senyum jgn xsenyum:)

ni plak ala2 org poteh ka knun...majlis potong kek... mujur ada juga gaun saiz ak ni. mula2 risau gak xda yg muat hehehe

pakaian terakhir di Kunak..baju purple...ala2 brunei kot:) baju ni pn cantik...alhamdulillah puas ati semuanya...syukur pada Tuhan atas rezeki dan mempermudahkan semuanya...
Ucapan terima kasih ni ku tujukan bt suami tersayang, bapa n mama, adik2, maci2ku, paci2ku atas sokongan dan pertolongan kalian sepanjang majlis ni berjalan sehingga la selesai semuanya. syukran juga untuk mak mertuaku, ipar2ku di kunak serta saudara mara di sana yang menyumbangkan tenaga secara langsung atau tidak.terima kasih byk.jasa kalian tidak dapat kami balas dengan wang ringgit hanya doa kami iringkan moga kesejahteraan dan kebahagiaan bersama kalian














Tuesday, May 19, 2009

akhirnya kini pasti

da lm xcoret apa2 dlm blog ni....bz sgt pas 2 line intrnt pn krg ok...alhamdulillah byk berita gembira sejak akhir2 ni...ak da abs bljr....xlm lg da nak jd isteri org plak...n the latest ak da dpt lesen yahooooo!!!!happy sgt bila da lps azab test JPJ 2...anyway doakan smuanya ok...:)

Thursday, March 19, 2009

BENGKEL PENGURUSAN MODAL INSAN



pemandangan di waktu mlm sekitar Tiara Beach Resort..nice view:)

naik basikal double seat...ak ngan seri...best owh....gmbr gelap ckt.

ni la peneraju MTM FBMK yg bakal bersara xlama lg...sesungguhnya kenangan yg diperoleh bersama kalian xkn d lupa smpi bila2

dr belakang: dzah@dayang, seri, amy, wani, fiza, khai.

barisan hadapan: shafiq, iwan, hazwan@bubut, arif, john

potret bersama peserta bengkel dan pengerusi persatuan Alumni FBMK abg Fauzi

barisan fasilitator yg giler2 sepanjang program ni:) enjoy ngan korg

buai laju2, smpi pokok sena, apa dlm bj, sekuntum bunga cina.....ewah

buai tinggi2, smpi cucur atap, blm tumbuh gigi, pandi bc kitab:)

mcm haziq nyanyi la plak

besar tau sotong kurita 2..nk g mandi kat area 2 hajatnya tp smua budak2.ambil gmbr je la

apa leh buat kan..

aku ngan seri...control2....1 2 3 klik:)

segak berpakaian koprat fakulti...rasanya terakhir da pakai bj ni...nak pencen da..ak nk slim kan...????

aku ngan badut...badut ni panggil ak auntie ada ke patut...lilik2 auntie...lilik...badut cina rupanya hehehe...

setelah perut kami kenyang..:) puas ati la mkn...diet d batalkan utk 2hari ni:)

siapakah gadis ni????













Friday, March 13, 2009

Renungkan Sejenak

Adakah...??....(^_^)
1] Orang yang mencintai kamu tidak pernah mampu memberikan alasan kenapa dia mencintai kamu. Yang dia tahu di hati dan matanya hanya ada kamu satu-satunya.
2] Walaupun kamu sudah memiliki teman istimewa atau kekasih, dia tidak perduli! Baginya yang penting kamu bahagia dan kamu tetap menjadi impiannya.
3] Orang yang mencintai kamu selalu menerima kamu apa seadanya, di hati dan matanya kamu selalu yang tercantik walaupun mungkin kamu merasa berat badan kamu sudah bertambah.
4] Orang yang mencintai kamu selalu ingin tahu tentang apa saja yang kamu lalui sepanjang hari ini, dia ingin tahu kegiatan kamu.
5] Orang yang mencintai kamu akan mengirimkan SMS seperti 'selamat pagi','selamat hari minggu', 'selamat tidur', 'take care', dan lain-lain lagi, walaupun kamu tidak membalas SMS-nya, kerana dengan kiriman SMS itu lah dia menyatakan cintanya, menyatakan dalam cara yang berbeda, bukan "aku CINTA padamu", tapi berselindung ayat selain kata cinta itu.
6] Jika kamu menyambut hari tahun dan kamu tidak mengundangnya ke majlis yang kamu adakan, setidak-tidaknya dia akan menelefon untuk mengucapkan selamat atau mengirim SMS.
7] Orang yang mencintai kamu akan selalu mengingat setiap kejadian yang dia lalui bersama
kamu, bahkan mungkin kejadian yang kamu sendiri sudah melupakannya, kerana saat itu ialah sesuatu yang berharga untuknya. dan saat itu, matanya pasti berkaca kerana saat bersamamu itu tidak bisa berulang selalu.
8] Orang yang mencintai kamu selalu mengingati setiap kata-kata yang kamu ucapkan, bahkan mungkin kata-kata yang kamu sendiri lupa pernah mengungkapkann ya. kerana dia menyematkan kata-kata mu di hatinya, berapa banyak kata-kata penuh harapan yang kau tuturkan padanya, dan akhirnya kau musnahkan? pasti kau lupa, tetapi bukan orang yang mencintai kamu.
9] Orang yang mencintai kamu akan belajar menggemari lagu-lagu kegemaran kamu, bahkan mungkin meminjam CD milik kamu, kerana dia ingin tahu apa kgemaran kamu - kesukaan kamu kesukaannya juga, walaupun sukar meminati kesukaan kamu, tapi akhirnya da berjaya.
10] Kalau kali terakhir kalian bertemu kamu mungkin sedang selesema, atau batuk-batuk, dia akan sentiasa mengirim SMS atau menelefon untuk bertanya keadaan kamu - kerana dia bimbangkan tentang kamu, peduli tentang kamu.
11] Jika kamu mengatakan akan menghadapi ujian, dia akan menanyakan bila ujian itu berlangsung, dan saat harinya tiba dia akan mengirimkan SMS 'good luck' untuk memberi semangat kepada kamu.
12] Orang yang mencintai kamu akan memberikan suatu barang miliknya yang mungkin buat kamu itu ialah sesuatu yang biasa, tetapi baginya barang itu sangat istimewa.
13] Orang yang mencintai kamu akan terdiam sesaat, ketika sedang bercakap di telefon dengan kamu, sehingga kamu menjadi bingung. Sebenarnya saat itu dia merasa sangat gugup kerana kamu telah menggegarkan dunianya.
14] Orang yang mencintai kamu selalu ingin berada di dekat kamu dan ingin menghabiskan hari-harinya hanya dengan kamu.
15] Jika suatu saat kamu harus pindah ke daerah lain, dia akan sentiasa memberikan nasihat agar kamu waspada dengan persekitaran yang boleh membawa pengaruh buruk kepada kamu. dan jauh dihatinya dia benar-benar takut kehilangan kamu, pernah dengar 'jauh dimata, jauh dihati?'
16] Orang yang mencintai kamu bertindak lebih seperti saudara daripada seperti seorang kekasih.
17] Orang yang mencintai kamu sering melakukan hal-hal yang SENGAL seperti menelefon kamu 100 kali dalam masa sehari. Atau mengejutkan kamu di tengah malam dengan mengirim SMS. Sebenarnya ketika itu dia sedang memikirkan kamu.
18] Orang yang mencintai kamu kadang-kadang merindukan kamu dan melakukan hal-hal yang membuat kamu pening kepala. Namun ketika kamu mengatakan tindakannya itu membuat kamu terganggu dia akan minta maaf dan tak akan melakukannya lagi.
19] Jika kamu memintanya untuk mengajarimu sesuatu maka ia akan mengajarimu dgn sabar walaupun kamu mungkin orang yang terbodoh di dunia!. bahkan dia begitu gembira kerana dapat membantu kamu. dia tidak pernah mengelak dari menunaikan permintaan kamu walau sesukar mana permintaan mu.
20] Kalau kamu melihat handphone-nya maka nama kamu akan menghiasi sebahagian besar INBOX-nya. Dia masih menyimpan SMS-SMS dari kamu walaupun ia kamu kirim berbulan-bulan atau bertahun-tahun yang lalu. Dia juga menyimpan surat-surat kamu di tempat khas dan segala pemberian kamu menjadi benda-benda berharga buatnya.
21] Dan jika kamu cuba menjauhkan diri daripadanya atau memberi reaksi menolaknya, dia akan menyedarinya dan menghilang dari kehidupan kamu, walaupun hal itu membunuh hatinya.
22] Jika suatu saat kamu merindukannya dan ingin memberinya kesempatan dia akan ada menunggu kamu kerana sebenarnya dia tak pernah mencari orang lain. Dia sentiasa menunggu kamu.
23] Orang yang begitu mencintaimu, tidak pernah memaksa kamu memberinya sebab dan alasan, walaupun hatinya meronta ingin mengetahui, kerana dia tidak mahu kamu terbeban dengan karenahnya. saat kau pinta dia berlalu, dia pergi tanpa menyalahkan kamu, kerana dia benar-benar mengerti apa itu cinta.
Adakah pernah orang yang berbuat seperti di atas kepada kamu? Jika ada.............(^_^)

Dia amat menyayangi dan mencintai anda:)

LAPTOPKU NYAWAKU

semalam ak da dpt laptop ku blk...bygkan janji asal 1/2minggu ja last2 ni da msk 3minggu...ni pn da d ugut kena siapkan jua.klu x,minta maaf la d kasi siap....abs keja ak terbengkalai 3minggu ni...tension...dgn tesis,assgnmt,present smua ada la...smlm ms ambl laptop ni pn ada mslh...file dlm ni hilang..mjr la org kedai 2 ada software blm recoverd blk klu x mmg malang la nasib hilang file2 penting...tp, ak amat bersyukur la da ada laptop ni blm bt keja bila2 ms...xpyh risau2...pas ni kena hati2 jgn bg tumpah air lg..ni pengajaran...apa2pn moga kejayaan bersamaku d sem akhir ni:) AMIN....

Monday, February 23, 2009

sedihnya...

tau tak...ak punya laptop mslh..kena air dkt keyboard...mau RM200 lbh jg ar baiki...da msk 5ari kat kedai xtau bila la baik..tension keja bnyk lg tak siap, dgn tesis lg....pening kepala ku..assgnmt lain present byk lg kena bt...pas 1, 1mslh dtg...dugaan Allah:(

Thursday, February 19, 2009

ULAT BUKU




Aku mmg xleh dipisahkan dgn buku...utk 2bulan ni ak da beli bbrp buah buku berbtk motivasi...suka sgt...blh bangkitkn smgt klu bc dan kt ada hala tuju apa nk bt...kira ada panduan la...dlm islam pn galakkan kita membaca hatta ada ayat Qurannya menyebut mengenainya cthnya ayat pertama diturunkan kpd nabi MUhammad berbunyi iqra'....2 pn da sahih nmpk terang lagi bersuluh perintah membaca 2...dgn membaca la kita dpt tmbh ilmu dr kita xtau kpd tau, dr tau kpd lbh tau dan seterusnya...ni koleksi buku2 yg ak ada...klu kwn2 ada buku best2 yg blh d share bgtau la sy...pasti sy g cari hehehe

Monday, February 16, 2009

JQAF da kuar...

ari ni borang KPLI JQAF da kuar...kul11 pagi ak da g BSN p beli no pin berharga RM6 ja.pas beli 2 ak p fotostat mklmt utk DPLI plak kat old flat...kbtln ari ni xda kls so xyah kelam kabut kejar ms...siap smua urusan 2 ak blk kolej...smpi2 ja terus settle kn DPLI dl...pas 2 on9 la ini JQAF plak...mujur intrnt ari ni xmslh..klu sllu putus2 ja kejanya...Al hamdulillah smua uda selesai isi...esok g minta pengesahan kat penyelaras pas 2 br pos kn smua mklmt utk DPLI 2...DPLI ni klu dpt kena msk U la 1thn...tp mslhnya kena ddk smnnjg lg la...plhn ku USIM n UM....tukar2 angin.tp sbnrnya xlarat nk ddk KL da...nk blk SABAH da ni...xlarat 5thn kat KL...mau dkt da ngan family...apa2pn ak try isi ja...doakan la ak dpt.klu dpt JQAF lg baik...mayb blh ngjr sabah ja hehehe...mTest utk JQAF ni bln mac 28 mac...klu dpt ak kena blk sbh la emergancy case...nevermind la...doakan ak dpt ya...YA ALLAH PERMUDAHKAN LAH SEGALANYA...BUKAKAN PELUANG UTKKU...AMIN...

Thursday, January 22, 2009



after a few years....
I love u so much. thanks for everything

Saturday, January 17, 2009

Tesisku..


letih sangat buat tesis ni...tp nk wat camne kan ak yg pilih..nak x nak kena bt jg...ak byk spent time utk cari bahan n memerap kat librry bila xda kelas...sbenarnya tu bukan life ak...ak ni sorg yg paling pantang ddk kat lbrry..xblh nk ddk lm..dtg lbrry cari bhn assgnmt pas2 blah...tp, gara-gara tesis ni, ak berkampung kat lbrry jumaat baru ni selama lbh krg 6jam...dr jam9 pagi smpi jam4ptg...tp ak puas ati la sbb keja ak wlu xsiap sepenuhnya tp menampakkn hasil yg berbaloi la...ak puas ati...blh siapkan 2 bab walaupn xspenuhnya...ak bangga dengan diri sendiri:) kena bg award ni


satu lg yg memeranjatkan, ak pilih penyelia tesis yg paling syadid(tegas)...smua org takut kat pensyrah ni...bkn ak nk belagak la...sbnrny dr sem lps lg ak mmg tefkr dia ja blh jd penyelia ak...ak mau ilmu yg dia ada,ak mau share n tgk cara dia keja...so, apa yg ak harapkan d makbulkan...bila 1st time antr proposal, discus ok ja juz tmbh 1topik lg yg dia rs sesuai...org smua tabik kat ak tau bt dgn pensyarah ni...dan ak xrs tertekan ckt pn dgn apa yg dia arahkan..ak enjoy dan blh terima spenuhnya...tp yg letihnya berkampung kat lbrry ja la:) blh ja bt kat bilik,tp lbbry UPM ni terutamanya bahagian buku2 yg special xblh pnjm lbh dr 2buku...2 yg jadi mslh...kena stay la jg jwbnya...dan duit byk abs utk ftstat...ak xtau la brp da melayang...never mind la kn...ak nak A klu blh utk tesis ni..da la 4jam krdt....


ok,rasanya ni ja la mmpu ak coret utk kali ni...xda apa yg menarik....doakan ak berjaya utk sem akhir ni....dpt 4.00 blk sabah jumpa yg tersayang...ak rindu sgt uda ni...sbr ja la kn.....doakan ak..!!!!!!


STUDENT LIFE

Aku dan bunga:) flower n me:) ana wa az zahrah:)

saja posing buang masa:) nice view sempena tahun baru Cina

sushi time...nyum nyum nyum:)



mek zah n me....nothing happen juz taken this photo...




aku dan ikan:) fish n me:) ana wa as samak:)



otw cari makan...best juga nasi lemak area ni...
(ANA, MEK ZAH, DZAH, MEK DEQ)


b4 jalan posing dl kat kolej....
(JUE, DZAH, MEK ZAH, MEK DEQ)